Árvai Tünde történész blogja

Elfeledett pécsi nők nyomában...

Elfeledett pécsi nők nyomában...

H. Anna, a csizmadiafeleség eladása (1857)

2014. október 28. - Á.T.

1024px-Rowlandson,_Thomas_-_Selling_a_Wife_-_1812-14.jpgThomas Rowlandson: Selling a wife, 1812-1814

Következő szerződést eredetisége miatt érdekesnek láttuk közölni, mely nem koholt, hanem valóban megköttetett úgy mint következik szóról szóra: (Bélyeg 15 kr.) Szerződés. Én alolírt V. J. adom kezem írását szinte S. J-nak, és H. Annának olly szín alatt: hogy H. Anna mint hitvesem már több izben elhagyotva egymástól én képes nem vagyok véle élni, tehát az ily szín alatt magamat meghatározván tiszta szívből át adtam Nőmet S. J.-nak H. Annát oly szín alatt: hogy S. J. nékem V. J.-nak háromszáz forintokat fizetni lekötelezi magát, a melyeket négy év mulva, azaz ezer nyolcz száz ötven héttül kezdődve mind fertályonkint az 7 ft. 30 kr. pengőt köteles lefizetni. Külőmben négy év mulva magamat kötelezem lefizetni én S. J. Én pedig V. J. adom kezem irását, és kereszt vonását: hogy soha H. Annán, és S. J.-on semmi keresetem nem lészen, és mindenkor mind jó akarómat elismerem, melyet hitemmel, és minden tiszta érzésemmel erősítek. pécsett 1857. év October 24-én V. J. mk erősítem, keresetem nincs, S. J. mk. Elöttem E. J. mk. csizmadia mester. K. J. mk. B. M. mk. köröszt vonása.”

Forrás: Pécsi Lapok 1860. november 1. 139. oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://pecsi-notortenet.blog.hu/api/trackback/id/tr686841363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása